کد خبر: 1227921
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۲۰
رئیس سازمان بسیج سازندگی قم  در گفتگو با «جوان» اعلام کرد
 اعطای ۱۵۷میلیارد تومان وام تبصره۱۸ یکی از مهم‌ترین کار‌هایی است که به اجرا درآمده است، ضمن اینکه ۹۳میلیارد تومان از این وام‌ها از سوی بانک‌ها به متقاضیان واگذار شده است که در زمینه وام‌های اخذشده رتبه اول را در بین دستگاه‌های متولی داریم. 
جوان آنلاین: ۱۵ تا ۲۱ اردیبهشت به عنوان هفته بسیج سازندگی نامگذاری شده است که در این هفته اقدامات صورت‌گرفته از سوی جهادگران معرفی و بسیاری از پروژه‌ها به بهره‌برداری می‌رسند. به همین بهانه به استان قم و سراغ سرهنگ علیرضا ایراندوست، رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه علی‌بن‌ابیطالب این استان رفتیم تا گفت‌وگویی با ایشان داشته باشیم. 
 
 
در این هفته چه برنامه‌هایی دارید و کدام پروژه‌ها آماده بهره‌برداری شده‌اند؟
پروژه بزرگ آبرسانی استان قم که از طریق قرارگاه امام حسن (ع) اجرا شده بود و ما نیز معین اجرایی آن در استان بودیم، در روستای بیدهند و کرمجگان افتتاح شد، همچنین پروژه دو کاربری سالن ورزشی و حسینیه روستای ویریج که با مشارکت مردم ساخته شده است، راه‌اندازی شد. بهره‌برداری از چند کانال آب کشاورزی و لوله‌کشی، سمپاشی محل نگهداری دام‌ها، برگزاری میز‌های خدمت از سوی بسیج کارمندان، طرح ویزیت رایگان شهید رهنمود و افتتاح پنج صندوق قرض‌الحسنه از دیگر برنامه‌های هفته جهاد سازندگی بودند که بخشی از آن‌ها در حال خدمات‌رسانی به هموطنان هستند و تعدادی هم امروز و فردا راه‌اندازی می‌شوند. 
 
در زمینه حمایت از کارآفرینان تاکنون چه برنامه‌هایی داشته‌اید؟
 اعطای ۱۵۷میلیارد تومان وام تبصره۱۸ یکی از مهم‌ترین کار‌هایی است که به اجرا درآمده است، ضمن اینکه ۹۳میلیارد تومان از این وام‌ها از سوی بانک‌ها به متقاضیان واگذار شده است که در زمینه وام‌های اخذشده رتبه اول را در بین دستگاه‌های متولی داریم. 
 
در حال حاضر وضعیت گروه‌های جهادی و برنامه‌ریزی برای اردو‌ها و اقدامات آن‌ها در مناطق مختلف قم چطور انجام می‌شود؟
در استان قم همه فعالیت‌های گروه‌های جهادی از سوی مرکز جهادی ساماندهی می‌شود. مرکز جهادی قم دو قرارگاه جهادی جغرافیامحور دارد که قرارگاه جهادگر در غرب قم، یعنی پردیسان قم و قرارگاه حضرت معصومه (س) در شرق استان شامل پردیسان، سلفچگان، کهک، خلجستان و جعفریه به صورت کاملاً مردمی فعالیت می‌کنند. تعمیر و مرمت منازل محرومان، اعطای جهیزیه و لوازم‌التحریر و بسته‌های معیشتی از جمله فعالیت‌های این قرارگاه‌هاست. 
 
آماری از عملکرد جهادگران در بخش عمرانی دارید؟
مرمت ۱۰۲منزل محرومان و نیازمندان در سال گذشته یکی از بزرگ‌ترین اقدامات این گروه‌هاست. بر همین اساس یکی از کار‌های ویژه‌ای که امسال از طریق قرارگاه‌های جهادی صورت گرفت، مشارکت در غرس درختان بود که روزانه هزار رأس درخت غرس می‌شد و با اعلام فراخوان در روز جمعه گذشته مردم نیز پای کار آمدند و البته این فرایند در خلجستان ادامه پیدا می‌کند. 
 
 در بعد فرهنگی چه برنامه‌هایی داشته‌اید؟
کار‌های زیادی در این زمینه انجام شده است، اما فکر می‌کنیم حضور و استقرار ائمه جماعت و مبلغان به همراه خانواده‌های‌شان از بهترین روش‌های تبلیغی برای روستاهاست. در این راستا اقدامات لازم برای هفت روستا صورت گرفته و امام جماعت با خانواده مستقر شده است. برگزاری پایگاه‌های علمی جهادی نیز تأثیرات مثبت بسیار خوبی داشته‌اند. در گذشته کلاس‌های تقویتی با همکاری گروه‌های جهادی و با توان محدود برگزار می‌شد، اما با همکاری بسیج فرهنگیان و آموزش‌وپرورش طرحی اجرا می‌شود که با استفاده از ظرفیت بسیج فرهنگیان و ظرفیت مدارس این کار به صورت گستره‌تر صورت بگیرد. فعالیت قرارگاه کلاسی نو در هفته بسیج سازندگی آغاز شد. هدف از این قرارگاه تعمیر و بهسازی مدارس است و کار‌های اجرایی این کار به دست گروه‌های جهادی تخصصی و نظارت و معرفی مدارس از سوی اداره کل نوسازی صورت می‌گیرد؛ و مهم‌ترین کاری که در طول هفته بسیج سازندگی خواهید داشت؟
معتقدیم هر قدمی که برای مردم برداشته شود و هر مشکلی که از جامعه رفع شود، یک اقدام بزرگ به شمار می‌آید، اما در روز ۲۴اردیبهشت رزمایش اهدای ۳۱۳سری جهیزیه با مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره) را داریم که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار می‌شود. جشنواره روایت جهاد هم ۲۵اردیبهشت برگزار و از پوستر این جشنواره رونمایی و اختتامیه آن نیز در آبان ماه جاری برگزار می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار